Uniunea Europeană ar putea vota pentru definitivarea taxelor pentru mașinile electrice produse în China.
Taxele pentru vehiculele electrice fabricate din China ar putea fi aplicate din noiembrie, la aproximativ șase săptămâni după ce va fi susținut votul. Uniunea Europeană va supune votului aceste taxe în data de 25 septembrie, relatează Carscoops.
China se confruntă cu potențialul rezultat al tarifelor suplimentare încă de când Comisia Europeană a lansat o investigație asupra mașinilor electrice construite local.
Europa a propus creșteri semnificative ale tarifelor pentru toate mărcile aplicabile, deși rata creșterii tarifelor variază în funcție de modul în care mărcile cooperează cu ancheta desfășurată de autorități.
Potrivit surselor, se pare Uniunea Europeană va supune noile tarife votului la finalul acestei luni. Dacă totul decurge conform planurilor, noile taxe vor intra în vigoare din noiembrie. Singurul lucru care ar putea întârzia procesul este dacă o majoritate calificată, care ar necesita cel puțin 15 state membre reprezentând 65% din populația UE, votează împotriva tarifelor.
Se pare că mai mulți oficiali din China și UE au laut parte la întâlniri luna aceasta pentru a încerca să exploreze alternative la taxele menționate, dar s-au făcut puține progrese.
UE consideră că o soluție trebuie să se bazeze pe regulile Organizației Mondiale a Comerțului și să abordeze subvențiile de care beneficiază vehiculele electrice chinezești. De asemenea, se pare că ministrul chinez al comerțului, Wang Wentao, va vizita Europa săptămâna viitoare pentru a discuta cu șeful comerțului UE, Valdis Dombrovskis.
Nu doar producători chinezi precum Geely, SAIC sau BYD sunt afectați de aceste taxe. Orice mașină electrică construită în China și vândută în Uniunea Europeană va suporta aceste taxe. Producători precum Tesla, Volvo sau Volkswagen pot fi afectați.